1994 - animalfarm: De kraai

Schildering/illustratie op papier uit 1995, gemaakt als derde deel van een academie-opdracht bij Animal Farm van George Orwell. Afgebeeld is een zwarte kraai op een vervallen hekpost; het hout is zo vergaan dat slechts een kruisvorm resteert. De afbeelding is opgebouwd uit sjablonen en ingekleurd met tamponeerkwasten. De sobere compositie is symbolisch geladen, met verwijzingen naar geloof, verval en leegte. — Illustration on paper from 1995, created as the third part of an academy assignment for Animal Farm by George Orwell. A black crow sits on a broken fencepost, with only a cross-shaped remnant left. Made using stencils and stencil brushes. The minimal composition is symbolically charged, evoking themes of belief, decay, and emptiness. — Illustration auf Papier von 1995, drittes Blatt einer Studienarbeit zu Animal Farm von George Orwell. Eine schwarze Krähe sitzt auf einem zerfallenen Zaunpfahl; nur eine Kreuzform ist noch sichtbar. Mit Schablonen gefertigt und mit Tupfpinseln koloriert. Die reduzierte Komposition ist symbolisch aufgeladen – Glaube, Verfall und Leere.

Animalfarm: De kraai, 1995 – sjabloontechniek met tamponeerkwasten op papier

De kraai, 1995
Deze schildering is het derde werk uit een reeks van vier, gemaakt als academie-opdracht bij Animal Farm van George Orwell. Ik werkte met uitgesneden sjablonen en tamponeerkwasten voor alle onderdelen van het beeld. We zien een zwarte kraai op een vervallen hek. Het stuk hout waar hij op zit is zo vergaan dat er enkel nog een kruisvorm overblijft. De compositie is sober maar geladen – de symboliek van de kraai als brenger van verhalen en belofte van een hiernamaals, in contrast met het kruishout waarop niets meer rust.

The Crow, 1995
This painting is the third in a four-part series created as an academy assignment based on Animal Farm by George Orwell. I used cut-out stencils and stencil brushes for every part of the image. A black crow is perched on a broken fencepost. The wood is so decayed that only a cross shape remains. The composition is minimal but charged: the crow as a symbol of belief, storytelling, or the afterlife, contrasted with a crumbling cross that supports nothing.

Die Krähe, 1995
Dieses Bild ist das dritte einer vierteiligen Serie, entstanden als Studienarbeit zu Animal Farm von George Orwell. Ich verwendete ausgeschnittene Schablonen und Tupfpinsel für alle Elemente. Eine schwarze Krähe sitzt auf einem zerfallenen Zaunstück. Das Holz ist so morsch, dass nur noch ein kreuzförmiger Rest bleibt. Die Komposition ist schlicht, aber bedeutungsvoll: die Krähe als Symbol für Glauben, Geschichten oder ein Jenseits, im Kontrast zum morschen Kreuz, das nichts mehr trägt.


Reacties

Populaire posts